lördag 20 februari 2010

oväder

Jag tror att det blir (fåfängt) så mycke snö som vräker ner .Och inte nog med det så blåser det hård vind från öster....Utanför fönstret är det en driva som är 2.met.Så jag fastnade iden och försvann i djupet det var inte ett dugg kul och bilen fick jag köra upp till stora vägen i går och det var tur för ida paja traktorn...och ingen människa kan ta sig ner hit.En liten gångväg har vi skottat men det var jobbigt för det är 500.m.till landsvägen och den är ju inte heller plogad än men det kommer nog en plogbil till slut uiannemej.....Ja har man valt att bo i glesbygd så får man finna sig i mycket både på gott å ont .Slut på pip å gnäll för idag.

2 kommentarer:

  1. oj snacka om att vara insnöad!Vi väntar på "er" snö tills i morgon.men här blåser det så kallt att hunden och jag går bara till postlådan!!!
    Dessutom har jag blivit fruktansvärt förkyld. Näsan rinner och jag känner mig överkörd! Skall krypa i säng nu. Hoppas plogbilen kommer snart! Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dej inte så mycket snö nu räcker det det är ju bara en mån till vårdagjämningen....Kram.

    SvaraRadera