måndag 15 februari 2010

frusen

måndag.Funderar på en.sak..När man blir gammal går man "in i barndom"så är fallet med mig i detta nu....men saken är den att jag kollade min hemliga låda;och där hittade jag mina skriverier från det jag var barn,tonåring och till den dag jag hittade min riktiga kärlek.Men....från och med dags datum skall jag (om det blir några mer inlägg)Skriva om något annat som rör sig i mitt huvud .Lite funderingar och kanske det smyger in lite humor och sorg imellanåt.Är lite trött på datorn ibland och min "gubbis"orkar inte sitta och skriva .Han har inte intresset tror jag men det kommer kanske.läste ett inlägg i lokaltidningen ang.datakurs för pensionärer.En lärare instruerade en dam ..sätt musen uppe i högra hörnet då lyftehon upp musenfrån bordet och tryckte den mot dataskärmens högra hörn.Och till en elev sa han .."tryck ner alt och den stackars damen höjde armbågarna och använde hela sin över kropp för att kunna trycka ner så många tangenter som möjligt!!Så en datorkurs vill jag INTE gå men man känner sig diskriminerade när alla banker elbolag ,bussbolagflyttar sina tjänster betalningssystem till och information till internet.Men..jag har lite kul med datorn för jag kan nå mina syskon och släkt och behöver inte använda "snigelpost"som ungdommarna säger.

5 kommentarer:

  1. Du glömde berätta om när du *pekade* på skärmen...haha...

    SvaraRadera
  2. Du skriver bra, fick mig ett litet skratt och thomas likaså. Du e inte illa på att blogga du. kramen!

    SvaraRadera
  3. Ja så kan det gå. Detdär har jag tänkt på med, när allt ska gå via datorn det är ju inte bara ett problem för de äldre utan också barnfamiljer där det nu krävs en dator för att få läxor gjorda. Hur är det då med de föräldrar eller andra som inte har råd med en dator. Du har helt rätt lite diskriminerande är det denna "nya tid"
    Ha det bra nu!

    SvaraRadera
  4. hej ville bara säga att jag har satt dig på min blogglista. Är det okej?

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad roligt att du kikade in hos mej!
    Jag har också tänkt att jag skall söka fram min hemliga låda och läsa mina gamla dagböcker. Sen skall jag bränna dem!!!
    Mina barn behöver inte veta att jag hade en jätte rolig ungdom.
    Datorer i all ära, men jag älskar ett handskrivet brev i postlådan! Tyvärr blir dom mer och mer sällsynta.
    Och du, jag bor också i skogen, visst är det underbart?

    SvaraRadera