måndag 10 maj 2010

dagar kommer och går

Det var längesen jag skrev några rader .Men fick idag lust att kanske börja igen...Det är redan majmånad vart har tiden tagit vägen..."söstra "mi hon skriver sina dikter i lokaltidningen ,,Hon skriver om att fånga dagen--Det är inte lätt när man har ont i magen Och så skriver hon om askmolnet och om det som är det mest förbjudna vet ej vad det är för någonting.Jag har sagt till henne att hon borde skaffa sig en dator men får till svar att hon är för gammal.Men hon är minsann inte tappad efter en vagn klok som en uggla Det var en kille som skrev en dikt om en skorpa!!!!Och fick den publiserad.Han hette LENN--ART han va smart Det handlade inte om hjärta-smärta utan om en vanlig torr skorpa som blev ratad av kakor med klet och blev sen doppad i något svart dret .så det blev bara sörja i koppen .jag tyckte det var droppen till konstig dikt eller prosa....Ja.-men den blev publicerad så den var nog bra va vet ja...Men en sak vet jag säkert detta var nog ingenting att varken läsa eller skriva om .

1 kommentar:

  1. Jag vill läsa när du bloggar, saknat dig här på bloggen jue.. kram Petra

    SvaraRadera