lördag 15 maj 2010

bröllopsyra

Ja nu är det dags igen att fira bröllopsdag .Jag mins det som det var igår.Vi gifte oss i prästgården av kyrkoherden i församlingen.Det var pingstafton och "mellan hägg å Syren"När vi kom ut på trappan så sa.prästen..:Nu blir bruden rik för det regnar i brudkronan.Jag hade ingen brudkrona men blev rik ändå.Inte gods å gröna skogar men mycket mycket annat .Mamma hade bakat gott bröd så vi samlades hemma hos henne.Jag har ju 11 syskon så det blev många gäster..Vi bjöd med prästen.men han tackade nej med orden.."jag har ett lik som väntar i ........"Det var ju vanligt på den tiden att de döda skulle "sjungas"ut hemma innan de fraktades iväg till bårhuset.Hej då alla som vill läsa.

2 kommentarer:

  1. oj vad mysigt!grattis i efterskott! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Cajsa!
    Hoppas allt är bra med dej!
    En riktigt skön höst önskar jag dej!

    SvaraRadera